7.-8.3.2024  SAY 50 Vuotta!

Tiedossa on kaksipäiväinen tapahtuma, jossa ensin torstai-iltapäivänä seurataan eri erikoisalojen jännittäviä tilanteita videoiden muodossa live-selostuksella:

Torstai 7.3.2024 Kruununhaka, Siltasairaala

OHJELMA

12.30 Kun veri ei virtaa: Alaraajan ohitusleikkaus, jolla vältytään amputaatiolta - Patrick Björkman

12.55 Ennen kuin aorta repeää: Torakoabdominaalisen aneurysman korjausleikkaus syvässä hypotermiassa ja verenkierron pysäytyksessä - Mikko Jormalainen

13.20 RAAA – se repesi jo: Hereillä olevan potilaan vatsa-aortan aneurysman repeämän hoito - Pekka Aho

13.45 KAHVI

14.05 Aivoinfarktin moderni hoito: Mekaaninen aivovaltimotukoksen suonensisäinen poisto - Riitta Rautio

14.30 Ahtautunut aortaläppä: Perkutaaninen transfemoraalinen TAVI (aorttatekoläpän asennus nivusvaltimon kautta) - Sebastian Dahlbacka

14.55 Kun valtimo puristaa hermoa: Kolmoishermosäryn neurokirurginen leikkaushoito - Mika Niemelä

15.10 Lisätieto ei koskaan ole pahasta: sepelvaltimoahtauman OCT-kuvantaminen toimenpiteiden kohdentamisessa - Mikko Parry

15.25 lopetussanat

Illalla nautitaan herkullinen ateria kollegojen seurassa Kalastajatorpalla. Alkumaljat tarjoillaan klo 18.30.

Perjantaina jatketaan Kalastajatorpalla, ensin vuosikokouksen merkeissä ja päivän aikana kuullaan jälleen esityksiä laaja-alaisesti eri angiologian aloilta.

Perjantain ohjelma:

SAY 8.3.2024.pdf

Osallistumismaksu jäsenille on 250 e, ei-jäsenille 300 e. Osallistumismaksu sisältää illallisen. Eläkeläisjäsenille päivät ovat ilmaiset, illallismaksu on 80 e.

HUOM!

Osallistumismaksu tulee maksaa 16.2.2024 mennessä yhdistyksen tilille: Nordea FI69 1562 3000 1276 72

Laskutusvaihtoehtoa ei ole tarjolla.

ILMOITTAUTUMINEN 16.2.2024 mennessä:

* Tähdellä merkityt kentät ovat pakollisia.

Kilpailu lääketieteen kandidaateille!

Suomen Angiologiayhdistys järjestää juhlavuoden kunniaksi tuleville kollegoille, nykyajan edustajille, videokilpailun, jossa pääpalkintona on 500 euroa! Osallistuminen tapahtuu laatimalla kannustusvideo (max 3 min) tupakointia vastaan. Paras / parhaat videot esitetään perjantaina 8.3.2024 koulutuspäivän aamusessiossa. Kaikki palkitut saavat myös ilmaisen osallistumisen tilaisuuteen!

Video on vapaamuotoinen, tässä esimerkkejä videon aiheeksi ja kohderyhmäksi:

Älä aloita tupakointia                     Nuoret

Kannattaisiko lopettaa?                 Vielä ”terveet” aikuiset

Lopettaminen kannattaa aina        Valtimotauti jo todettu

Osallistumisohjeet:

3 min videoklippi toimitettuna16.2.2024 mennessä:

Mikäli videon latauksessa on ongelmia, voi toimittaa (videon tai linkin) myös sähköpostitse: katariina.noronen@hus.fi

Tiedoston maksimikoko on 10 Mt.